Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 23 maja 2017

Catering dietetyczny - jak dobrać kaloryczność zamawiając dietę?

Kaloryczność diety jest kluczowym aspektem, umożliwiającym zbilansowanie zdrowego, korzystnego i skutecznego sposobu odżywiania – określenie ilości spożywanych kalorii oraz skonkretyzowanie niezbędnych do wprowadzenia zmian może okazać się trudnym wyzwaniem. Warto wobec tego zastanowić się, w jaki sposób ustalić optymalną podaż kalorii oraz jakie czynniki są istotne w jej zdiagnozowaniu?




Indywidualne zapotrzebowanie kaloryczne – co uwzględnia wiarygodna diagnoza?

Weryfikacja osobistych potrzeb kalorycznych jest niezbędna do zoptymalizowania codziennej diety – bezzasadne okazuje się bowiem wdrażanie diet, uwzględniających ogólne graniczne pułapy kalorii, bez uprzedniego określenia zapotrzebowania własnego ciała. Sposób odżywiania powinien więc być w najwyższym stopniu zindywidualizowany, nie tylko pod względem preferowanej zawartości posiłków, lecz również ich adekwatności do konkretnych potrzeb danego organizmu. Przykładowo, catering dietetyczny z Wrocławia Dietykieta - http://dietykieta.pl oferuje catering w kaloryczności od 1300 do 3100 kcal. To przykład cateringu dietetycznego, który oferuje szeroką gamę kaloryczności w swoich dietach. Catering powinien być dobrany odpowiednio do potrzeb naszego organizmu. Dodatkowo można zamówić powiększenie kaloryczność do konkretnych posiłków. Złe dobranie kaloryczności w cateringu dietetycznym może skutkować: niedojadaniem, przejadaniem się, złym snem. Aby jednak wybrać dobrą kaloryczność, należy zdiagnozować podstawowe rzeczy.

Diagnoza potrzeb kalorycznych powinna więc zawierać określenie:

  • wagi i wysokości danej osoby, czyli jej parametrów fizycznych
  • współczynnika podstawowej przemiany materii, czyli ilości kalorii spalanych bez względu na rodzaj podejmowanych aktywności – niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu
  • współczynnika korelacji podstawowej oraz ponadpodstawowej przemiany materii, określanej jako całkowita przemiana materii, która jest specyficzna i odmienna dla każdego organizmu i wynika z różnorodnego stopnia aktywności i czynności wykonywanych codziennie lub okazjonalnie

Określenie korzystnego i prawidłowego pułapu kalorycznego okazuje się więc skomplikowanym zadaniem, jednak podobne skonkretyzowanie potrzeb organizmu staje się niezbędne do skomponowania skutecznej i zdrowej diety. Warto również pamiętać, że wymagania kaloryczne są zmienne i mogą różnić się między sobą u danej osoby, gdyż aktywność fizyczna nie jest idealnie identyczna każdego dnia.

Sposoby ułatwiające optymalizację kaloryczną codziennej diety

W celu dostosowania sposobu odżywiania do kalorycznych wytycznych, warto posłużyć się gotowymi programami, nazywanymi kalkulatorami kalorii, które w oparciu o wprowadzone dane, automatycznie ustalają wymaganą do spożycia ilość kalorii. Alternatywą dla tego rozwiązania jest skorzystanie z usług profesjonalnego doradcy żywieniowego lub zamówienie cateringu dietetycznego, w ramach którego można uzyskać poradę dietetyczną.

Usługi dowozu żywności pod wskazany adres stają się coraz bardziej popularne, a rosnące zapotrzebowanie na nie sprawia, że są one stale rozbudowywane i udoskonalane. Aktualnie można skorzystać z opcji dostawy posiłków, których kaloryczność zostaje profesjonalnie i skrupulatnie wyliczona. W ramach cateringowej porady dietetycznej możliwe jest zweryfikowanie niezbędnej podaży kalorycznej, dzięki czemu każdy zyskuje pewność zasadności wdrażanej diety. Optymalna ilość spożywanych kalorii, w realnie zdrowych i zbilansowanych posiłkach stanowi klucz do sukcesu dietetycznego – sprzyja nie tylko w procesie odchudzania, lecz również w codziennej chęci zachowania zdrowia, kondycji i motywacji do działania.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz