Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 11 grudnia 2017

Brukselka zapiekana pod włoską kruszonką

Pamiętam jak w dzieciństwie mama powtarzała, aby jeść brukselkę bo jest zdrowa! Ładnie rosną po niej włosy. Zazwyczaj przygotowywała zupę lub gotowaną podawała ze zrumienioną na maśle bułką tartą. Uwielbiam brukselkę, małe, zielone kapustki już ugotowane bez żadnych dodatków smakują wyśmienicie.

Tym razem postanowiłam dodać jeszcze więcej smaku i przygotowałam zapiekaną z kruszonką. Prosta kruszonka z bułki tartej, parmezanu, startego czosnku i oliwy z oliwek. Ugotowaną brukselkę posypałam kruszonką i zapiekłam. Delicje!


niedziela, 10 grudnia 2017

Świąteczne napoje

Kto wie, może właśnie zainspiruje Was i przygotujecie nowe napoje w tym roku na święta? Mój faworyt to niezmiennie od lat kompot z suszonych owoców i tegoroczna śnieżynka - koktajl bananowy z suszonymi śliwkami.


Sałatka ziemniaczana z jajkiem i majonezem

Podobna do sałatki żydowskiej, ale ja zawsze dodaję jeszcze posiekaną natkę z pietruszki. Weekendowa, świąteczna, na wyjątkowe okazje. Prosta, ale smaczna! Taka jest moja sałatka, która idealnie smakuje w zimowe poranki! Właśnie o tej porze roku mam ochotę na takie sałatki! Ziemniaki, jajka na twardo, cebula, dobrej jakości majonez i koniecznie posiekana natka z pietruszki, dużo, dużo natki, bo jest zdrowa.




czwartek, 7 grudnia 2017

środa, 29 listopada 2017

Przepisy na zdrowsze słodycze


Troszkę już tych przepisów nazbierało się na blogu. Pora na zestawienie zdrowszych przepisów na słodycze. Wśród nich musy czekoladowe, kulki mocy i hit tegorocznej jesieni czyli pieczone owsianki. Zachęcam do skorzystania ze wszystkich przepisów, a moim faworytem jest pieczona owsianka z suszonymi śliwkami i masłem orzechowym. Tuż za nią kulki mocy z masłem orzechowym, chia i suszonymi śliwkami! Niezłe przepisy na świąteczne zdrowsze słodycze! Korzystajcie i podawajcie dalej!


wtorek, 28 listopada 2017

Placuszki bananowe bez mąki i jajek

Długo dzisiaj myślałam nad tym co zrobić na śniadanie. Składników mam sporo, tylko zabrakło mi pomysłu. Na szczęście udało się i ostatecznie powstały delikatne, mięciutkie i zdrowe placuszki bez mąki i jajek, a z bananem, płatkami owsianymi i z dodatkiem mleka. Na wierzchu suszone śliwki, mandarynki, miód i nasiona chia. Pomimo, że preferuję wytrawne śniadanie, to wyjątkowo mi posmakowało! Zdrowo, w kilka chwil gotowe, idealne do pudełek dla dzieci do szkoły, paluszki lizać!


poniedziałek, 27 listopada 2017

Sałatka ze szpinakiem, pieczonym burakiem i wędzonym twarogiem

Lubię wszelkie nowości kulinarne na półkach sklepowych. Od niedawna w jednym z moich ulubionych miejsc, znaleźć można przepyszne, wędzony twaróg. Smakuje idealnie solo, a w połączeniu z innymi składnikami jeszcze lepiej! Kremowy, delikatny, niedrogi, taki dobry! Ten oto twaróg połączyłam z pieczonym burakiem i delikatnym szpinakiem baby. Do tego lekki dressing na bazie miodu i oliwy z oliwek i gotowe! Lekkie śniadanie, przystawka czy niezły pomysł na np. Andrzejkowe Party! 

Dla urozmaicenia smaków, można dodać podprażone na suchej patelni orzechy włoskie, słonecznik czy posypać ziarnami sezamu. Bardzo lubię łączyć pieczone buraki z kremowym serkiem i czarnuszką, doskonale to smakuje! Jeszcze tylko chrupiąca ciabatta i gotowe!


Pełnoziarniste penne ze szpinakiem i pieczarkami

Nadchodzą mroźne dni. Żaden mróz nam nie straszny, jeśli pod ręką mamy przepisy na syte rozgrzewające dania. Tworząc to danie nie zapomniałam o włoskich akcentach. Całości smaku dodał nie tylko starty parmezan, ale otarta skórka z cytryny, cudowna świeżość! Kocham makarony i uwielbiam dzielić się przepisami z całym światem, niezmiennie od prawie 8 lat! 

Dzisiaj na talerzu penne pełnoziarniste, szpinak i małe pieczarki, które zdecydowanie bardziej mi smakują od tych większych sztuk. Mam nadzieję, że zagości to danie u Was na stałe. Buon appetito!


sobota, 25 listopada 2017

Koktajl bananowy z suszonymi śliwkami i cynamonem

Przygotowałam dzisiaj na śniadanie bardzo świąteczny koktajl, bo z suszonymi śliwkami  i cynamonem. Niewiele pozostało jeszcze na kolację. Jest gęsty, bo poza śliwkami jest cały banan i  chia. O każdej porze roku miksuje koktajle, a ten idealnie pasuje do przepisów na grudzień, który nadchodzi wielkimi korkami! Zachęcam do miksowania koktajli, są zdrowe, zamiast cukru można dodać miodu lub innego zamiennika, zdrowszego.

W najbliższym czasie na blogu pojawią się kolejne odsłony świątecznych przepisów na zdrowe koktajle! Nie mogę się doczekać, bo jeszcze sama nie wiem, co powstanie!