Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 26 maja 2017

Podpłomyki z koperkiem

Podpłomyki zna niemal każdy. Dzisiaj przygotowałam takie z dodatkiem posiekanego koperku. Do szczęścia brakowało jedynie masła, które można rozsmarować na gorącym podpłomyku. Same z dodatkiem koperku są naprawdę smaczne. Można i przygotować masłe koperkowe, które podajemy z podpłomykami, palce lizać!


Polecam inne przepisy na podpłomyki:




Sałatka z ogórka zielonego z koperkiem

Sałatka z ogórków smakuje wyjątkowo, niemal jako ogórki małosolne. Wystarczy pokroić na cienkie półplasterki ogórka zielonego, połączyć z posiekanym koperkiem i solą. Odstawić na kilka minut i gotowe. Sałatka z ogórków pasuje do dań z grilla, ale i klsycznych dań obiadowych jk np. młode ziemniaczki z kotletem mielonym.

środa, 24 maja 2017

Młoda kapusta na gęsto z koperkiem

Trudno wyobrazić sobie wiosenne obiady bez młodej kapusty z koperkiem podanej z nowymi ziemniaczkami. Przygotowałam tradycyjną wersję, czyli z koperkiem, zasmażką i cebulką. Do takiego duetu pasują np. kotlety mielone, schabowy czy jajko sadzone. Pomysłów jest wiele, dzisiaj więc podzielę się przepisem na młodą kapustę na gęsto. Jest pyszna! 


Sałatka z czerwonej fasoli z ogórkiem zielonym i pomidorem

Wiosna i latem częściej jem na śniadanie kolorowe sałatki. Są pożywne i bardzo smaczne. Dzisiaj wybrałam jako główny składnik czerwoną fasolę, którą połączyłam z pomidorem, zielony ogórkiem, koperkiem i czerwoną cebulą. Nie zabrakło także dymki. Bardzo syta sałatka jest idealna na rozpoczęcie dnia. Świetna alternatywa nudnych kanapek, dobry pomysł na lunch box do pracy. 


wtorek, 23 maja 2017

Catering dietetyczny - jak dobrać kaloryczność zamawiając dietę?

Kaloryczność diety jest kluczowym aspektem, umożliwiającym zbilansowanie zdrowego, korzystnego i skutecznego sposobu odżywiania – określenie ilości spożywanych kalorii oraz skonkretyzowanie niezbędnych do wprowadzenia zmian może okazać się trudnym wyzwaniem. Warto wobec tego zastanowić się, w jaki sposób ustalić optymalną podaż kalorii oraz jakie czynniki są istotne w jej zdiagnozowaniu?




Indywidualne zapotrzebowanie kaloryczne – co uwzględnia wiarygodna diagnoza?

Weryfikacja osobistych potrzeb kalorycznych jest niezbędna do zoptymalizowania codziennej diety – bezzasadne okazuje się bowiem wdrażanie diet, uwzględniających ogólne graniczne pułapy kalorii, bez uprzedniego określenia zapotrzebowania własnego ciała. Sposób odżywiania powinien więc być w najwyższym stopniu zindywidualizowany, nie tylko pod względem preferowanej zawartości posiłków, lecz również ich adekwatności do konkretnych potrzeb danego organizmu. Przykładowo, catering dietetyczny z Wrocławia Dietykieta - http://dietykieta.pl oferuje catering w kaloryczności od 1300 do 3100 kcal. To przykład cateringu dietetycznego, który oferuje szeroką gamę kaloryczności w swoich dietach. Catering powinien być dobrany odpowiednio do potrzeb naszego organizmu. Dodatkowo można zamówić powiększenie kaloryczność do konkretnych posiłków. Złe dobranie kaloryczności w cateringu dietetycznym może skutkować: niedojadaniem, przejadaniem się, złym snem. Aby jednak wybrać dobrą kaloryczność, należy zdiagnozować podstawowe rzeczy.

Diagnoza potrzeb kalorycznych powinna więc zawierać określenie:

  • wagi i wysokości danej osoby, czyli jej parametrów fizycznych
  • współczynnika podstawowej przemiany materii, czyli ilości kalorii spalanych bez względu na rodzaj podejmowanych aktywności – niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu
  • współczynnika korelacji podstawowej oraz ponadpodstawowej przemiany materii, określanej jako całkowita przemiana materii, która jest specyficzna i odmienna dla każdego organizmu i wynika z różnorodnego stopnia aktywności i czynności wykonywanych codziennie lub okazjonalnie

Określenie korzystnego i prawidłowego pułapu kalorycznego okazuje się więc skomplikowanym zadaniem, jednak podobne skonkretyzowanie potrzeb organizmu staje się niezbędne do skomponowania skutecznej i zdrowej diety. Warto również pamiętać, że wymagania kaloryczne są zmienne i mogą różnić się między sobą u danej osoby, gdyż aktywność fizyczna nie jest idealnie identyczna każdego dnia.

Sposoby ułatwiające optymalizację kaloryczną codziennej diety

W celu dostosowania sposobu odżywiania do kalorycznych wytycznych, warto posłużyć się gotowymi programami, nazywanymi kalkulatorami kalorii, które w oparciu o wprowadzone dane, automatycznie ustalają wymaganą do spożycia ilość kalorii. Alternatywą dla tego rozwiązania jest skorzystanie z usług profesjonalnego doradcy żywieniowego lub zamówienie cateringu dietetycznego, w ramach którego można uzyskać poradę dietetyczną.

Usługi dowozu żywności pod wskazany adres stają się coraz bardziej popularne, a rosnące zapotrzebowanie na nie sprawia, że są one stale rozbudowywane i udoskonalane. Aktualnie można skorzystać z opcji dostawy posiłków, których kaloryczność zostaje profesjonalnie i skrupulatnie wyliczona. W ramach cateringowej porady dietetycznej możliwe jest zweryfikowanie niezbędnej podaży kalorycznej, dzięki czemu każdy zyskuje pewność zasadności wdrażanej diety. Optymalna ilość spożywanych kalorii, w realnie zdrowych i zbilansowanych posiłkach stanowi klucz do sukcesu dietetycznego – sprzyja nie tylko w procesie odchudzania, lecz również w codziennej chęci zachowania zdrowia, kondycji i motywacji do działania.

42 przepisy z nowalijkami

Specjalnie dla Was wybrałam najlepsze przepisy z nowalijkami, które znajdziecie na blogu. Chrupiące rozdkiewki, świeża sałata i młoda kapusta, szczypiorek, pomidorki, to tylko z ulubionych nowlaijek. Nie zabrakło przepisów z ogórkami zielonymi, są i małosolne, moje ulubione. Zapraszam do wiosennego gotowania! Które przepisy zrobicie w pierwszej kolejności?


poniedziałek, 22 maja 2017

Zupa z botwinki

Ogłaszam, że właśnie zjadłam pierwszą zupę z botwinki w tym sezonie. Jak smakowała? Delikatna, młode buraczki moje ulubione, miękkie i smakują wiosną. Zachęcam Was do zrobienia tej zupy w najbliższych dniach. Już z pewnością będzie gościć od teraz w u mnie przynajmniej raz w tygodniu. Czekam oczywiście na truskawki, aż ceny spadną i wybieram się z koszykami po te moje ukochane owoce. 


wtorek, 16 maja 2017

Sałatka z burakiem i kremem balsamicznym

Buraki uwielbiam, o tym już wiele razy wspomniałam. Dzisiaj powstała kolejna, bardzo szybka sałatka, tym razem połączyłam sałatę lodową, soczewicę i krem balsamiczny z burakiem. Bardzo fajna propozycja, idealny dodatek do mięsa z grilla. Sałatka została przygotowana z "resztek", które znalazłam w lodówce, ale efekt bardzo mi się podoba. Możecie dodać ulubione sery, tutaj sprawdzi się mozzarella, ricotta lub kremowy serek z dodatkami. Całość można oprószyć prażonymi orzechami.


Porady dla początkującego winiarza

Wszyscy znawcy i smakosze win zgodni są co do tego, że dobre domowe wino jest zdecydowanie lepsze niż takie kupione w sklepie. Ale wino trzeba umieć zrobić. Praktyka czyni mistrza i nie jest to czynność, której nie można się nauczyć, dlatego też warto próbować, by zapełnić swoją domową piwniczkę własnymi winiarskimi wyrobami.

Mimo że produkcja wina w domu jest czasochłonna, to nie powinna stanowić problemu nawet dla początkującego winiarza. Poniżej kilka rad na temat tego jak zabrać się za domowy wyrób wina, jakich produktów używać i z jakiego sprzętu korzystać.


poniedziałek, 15 maja 2017

Sałatka z burakiem i soczewicą

Miseczka, którą dostałam kilka lat temu w prezencie i przyleciała do mnie prosto z Maroka, nareszcie doczekała się pierwszej sesji kulinarnej. Kocham to co robię, a jeśli mam do dyspozycji tak piękne przedmioty, nawet zwyczajne przepisy stają się prawdziwymi perełkami w ręcznie zdobionych miseczkach. 

Dzisiejsza sałatka jest naprawdę przepyszna i zdrowa. Tak naprawdę powstała wtedy, kiedy miałam ochotę na coś słodkiego. Rozsądek tym razem podpowiedział mi, żeby sięgnąć nie po słodycze, których zresztą nie mam w domu, a po buraka i soczewicę. Znacie to połączenie? Śmiało przyznam, że soczewica zastępuje mi mięso. Bogata w białko i błonnik, z burakiem stworzyła duet doskonały. Sprawdźcie sami!