środa, 29 listopada 2017

Przepisy na zdrowsze słodycze


Troszkę już tych przepisów nazbierało się na blogu. Pora na zestawienie zdrowszych przepisów na słodycze. Wśród nich musy czekoladowe, kulki mocy i hit tegorocznej jesieni czyli pieczone owsianki. Zachęcam do skorzystania ze wszystkich przepisów, a moim faworytem jest pieczona owsianka z suszonymi śliwkami i masłem orzechowym. Tuż za nią kulki mocy z masłem orzechowym, chia i suszonymi śliwkami! Niezłe przepisy na świąteczne zdrowsze słodycze! Korzystajcie i podawajcie dalej!


wtorek, 28 listopada 2017

Placuszki bananowe bez mąki i jajek

Długo dzisiaj myślałam nad tym co zrobić na śniadanie. Składników mam sporo, tylko zabrakło mi pomysłu. Na szczęście udało się i ostatecznie powstały delikatne, mięciutkie i zdrowe placuszki bez mąki i jajek, a z bananem, płatkami owsianymi i z dodatkiem mleka. Na wierzchu suszone śliwki, mandarynki, miód i nasiona chia. Pomimo, że preferuję wytrawne śniadanie, to wyjątkowo mi posmakowało! Zdrowo, w kilka chwil gotowe, idealne do pudełek dla dzieci do szkoły, paluszki lizać!


poniedziałek, 27 listopada 2017

Sałatka ze szpinakiem, pieczonym burakiem i wędzonym twarogiem

Lubię wszelkie nowości kulinarne na półkach sklepowych. Od niedawna w jednym z moich ulubionych miejsc, znaleźć można przepyszne, wędzony twaróg. Smakuje idealnie solo, a w połączeniu z innymi składnikami jeszcze lepiej! Kremowy, delikatny, niedrogi, taki dobry! Ten oto twaróg połączyłam z pieczonym burakiem i delikatnym szpinakiem baby. Do tego lekki dressing na bazie miodu i oliwy z oliwek i gotowe! Lekkie śniadanie, przystawka czy niezły pomysł na np. Andrzejkowe Party! 

Dla urozmaicenia smaków, można dodać podprażone na suchej patelni orzechy włoskie, słonecznik czy posypać ziarnami sezamu. Bardzo lubię łączyć pieczone buraki z kremowym serkiem i czarnuszką, doskonale to smakuje! Jeszcze tylko chrupiąca ciabatta i gotowe!




Pełnoziarniste penne ze szpinakiem i pieczarkami

Nadchodzą mroźne dni. Żaden mróz nam nie straszny, jeśli pod ręką mamy przepisy na syte rozgrzewające dania. Tworząc to danie nie zapomniałam o włoskich akcentach. Całości smaku dodał nie tylko starty parmezan, ale otarta skórka z cytryny, cudowna świeżość! Kocham makarony i uwielbiam dzielić się przepisami z całym światem, niezmiennie od prawie 8 lat! 

Dzisiaj na talerzu penne pełnoziarniste, szpinak i małe pieczarki, które zdecydowanie bardziej mi smakują od tych większych sztuk. Mam nadzieję, że zagości to danie u Was na stałe. Buon appetito!


sobota, 25 listopada 2017

Koktajl bananowy z suszonymi śliwkami i cynamonem

Przygotowałam dzisiaj na śniadanie bardzo świąteczny koktajl, bo z suszonymi śliwkami  i cynamonem. Niewiele pozostało jeszcze na kolację. Jest gęsty, bo poza śliwkami jest cały banan i  chia. O każdej porze roku miksuje koktajle, a ten idealnie pasuje do przepisów na grudzień, który nadchodzi wielkimi korkami! Zachęcam do miksowania koktajli, są zdrowe, zamiast cukru można dodać miodu lub innego zamiennika, zdrowszego.

W najbliższym czasie na blogu pojawią się kolejne odsłony świątecznych przepisów na zdrowe koktajle! Nie mogę się doczekać, bo jeszcze sama nie wiem, co powstanie!


niedziela, 19 listopada 2017

Pieczone pierożki pełnoziarniste z brokułami

Po ostatnim pieczeniu pizzy pełnoziarnistej, pozostało mi nieco ciasta. Dokładnie połowa porcji. Wykorzystałam ja dzisiaj, od piątku spokojnie siedziała sobie w lodówce, pod przykryciem. Ciasto na pizzę można przechowywać w lodówce, pod folią spożywczą do 3 dni. Wystarczy jedynie nakłuć folię w kilku miejsca et voila! Ciasto nie traci na swych właściwościach, nadal jest miękkie, a po upieczeniu delikatne i chrupiące.

Z użyciem ciasta drożdżowego na pizzę, przygotowanego na mące pełnoziarnistej, zrobiłam dzisiaj przepyszne i proste pierożki. Wypełniłam je różyczkami brokuła i cebulą. Podałam z  ostrym sosem pomidorowym z parmezanem. Pyszności!



sobota, 18 listopada 2017

Pełnoziarniste ciasto na pizzę

Czy jedliście kiedyś pizze na cieście pełnoziarnistym? Moim zdaniem jest o niebo lepsza od tradycyjnej. Wyrazisty smak, ciemniejszy kolor ciasta i zdrowotne zalety mąki pełnoziarnistej, to tylko trzy z wielu powodów, dla których warto zamienić mąkę zwykłą na taką z pełnego ziarna. Wczoraj przygotowałam z tego przepisu dwie porcje ciasta, jedną wykorzystałam już i zrobiłam wege pizzę z brokułami, suszonymi pomidorami  i parmezanem, z cebulą i posiekaną natkę. Drugą wciąż mam w lodówce i czeka na swoją kolej. Udanych weekendowych wypieków!


czwartek, 16 listopada 2017

Kule z bananem i suszonymi śliwkami

Myślę, że przepis ten można spokojnie zakwalifikować do świątecznych smakołyków w stylu fit. Po przepisie na kule mocy z masłem orzechowym , chia i płatkami owsianymi pora na kule w innym wydaniu. Składnikami są suszone śliwki, bardzo dojrzały banan, płatki owsiane, chia i masło orzechowe oraz miód. 

To najlepsze zdrowe słodycze jakie do tej pory jadłam, w dodatku przygotowane samodzielnie w domu! Wilgotne i przepyszne! Wyczuwalny smak banana, śliwek suszonych i masła orzechowego, dzięki któremu tak łatwo się formują. Uwielbiam takie przekąski i z pewnością jeszcze powstaną kolejne przepisy tego typu, już nie mogę się doczekać i sama jestem ciekawa, co tym razem przyjdzie mi do głowy!


środa, 15 listopada 2017

Makaron z pieczarkami, cukinią i parmezanem

To zdecydowanie jedno z najprostszych dań, w sumie każde danie makaronowe nie należy do trudnych. Bardzo szybki pomysł na obiad w zimne dni. Makaron w kształcie ryżu czyli orzo, małe pieczarki i cukinia. Dla podbicia smaku starty parmezan i posiekana natka z pietruszki. 

Jestem przekonana, że wielbiciele makaronu pokochają ten przepis. Jest prosty, niedrogi, w dodatku można przygotować większą ilość, będzie obiad na dwa dni. Tak właśnie zrobiłam. Danie inspirowane Włochami w kwadrans gotowe!


wtorek, 14 listopada 2017

Kulki mocy z płatkami owsianymi, masłem orzechowym i chia

Mam tę moc! Wczoraj, podczas meczu, przygotowałam kulki mocy, znane bardziej pod nazwą power balls. Po raz pierwszy, spontanicznie, ze składników, które uwielbiam i jem często na śniadanie.  

Chia, masło orzechowe i płatki owsiane z miodem. Tyle składników wystarczy, aby powstała zdrowa i pełna mocy przekąska, nie tylko dla uprawiających sport. Już w głowie układam nowe przepisy na kuliki mocy, tym razem z bakaliami i w świątecznych odsłonach też będą. 

Masa, po dobrym wymieszaniu składników rękami, jest bardzo plastyczna. Takie power balls'y można obtoczyć w nasionach chia, wiórkach kokosowych, w surowym kakao, pudrze z liofilizowanych owoców. To już kwestia naszego gustu smakowego i wyobraźni! Dzisiaj przepis praktycznie bazowy, na podstawie którego można wymyślać własne kombinacje smakowe!



niedziela, 12 listopada 2017

Pieczona owsianka z suszonymi śliwkami i masłem orzechowym

Fani pieczonych owsianek ucieszą się bardzo. Zadowoleni będą także Ci, którzy dbają o formę, lubią śliwki suszone i masło orzechowe. Dzisiaj kolejny, jak zawsze udany, przepis na pieczoną owsiankę. Tym razem już w klimacie nieco świątecznym. Dlaczego? Jako składnik, jeden z dwóch, dodałam suszone śliwki. Wspaniale komponują się z płatkami owsianymi, zwłaszcza na ciepło, pyszności! 

Pieczona owsianka wyszła wilgotna, nie tylko za sprawą śliwek suszonych. Dodałam także masła orzechowego, które jest wyczuwalne w smaku i świetnie smakuje ze śliwkami i pozostałymi składnikami pieczonej owsianki. To dobry pomysł na deser, śniadanie, szybki posiłek w pracy, w dodatku dietetyczny, a smakuje znacznie lepiej niż niejedno tłuste i kaloryczne ciasto!

Nie wszystko można przekazać i opisać słowami, na szczęście jest fotografia kulinarna. Mam nadzieję, że zdjęcia podobają się Wam i zachęcają do przygotowania owsianki!  Ostatnio zakochana jestem w tych delikatnie nakrapianych czarną farbą talerzykach, które kupicie w jednym z popularnych szwedzkich sklepów. Smacznego!

PS. Ja idę po kawałek owsianki, jeszcze jest, ale pewnie do 20-tej zniknie ;)



czwartek, 9 listopada 2017

Rozgrzewający gulasz warzywny z czerwoną fasolą i kaszą gryczaną z parmezanem

Czy może być coś lepszego od rozgrzewającego gulaszu warzywnego w zimny dzień? Tak, dodatek w postaci kaszy gryczanej z parmezanem! Petarda! Całość idealnie do siebie pasuje! Gdybym tylko miała swoje bistro, to danie z pewnością byłoby w menu, bo jest doskonałe w smaku, niedrogie  i bardzo syte. Tyle reklamy, a teraz pora na podanie przepisu, a jest bardzo prosty. Nie odczujecie w nim braku mięsa, bo sprytnie wymyśliłam, że mięso zastąpię czerwoną fasolą, mniam! Paluszki lizać!


niedziela, 5 listopada 2017

Sałatka z kapusty pekińskiej z ogórkiem i pomidorem w jogurcie

W tym tygodniu często gościła na moim stole kapusta pekińska. Uwielbiam sałatki i surówki z pekinką. Są pyszne, bardzo syte i kolorowe. W sam raz na śniadanie, obiad czy kolację. Dzisiaj, na śniadanie przygotowałam prostą i smaczną sałatkę z jogurtem naturalnym. Pomidor, ogórek zielony i cebulą bardzo pasują do kapusty pekińskiej. Jogurt to wersja light sosu do sałatki. Można przygotować bardziej kaloryczna wersję mieszając w proporcji 1:1 jogurt naturalny z dobrej jakości majonezem lub skusić się na domowej roboty majonez z oleju rzepakowego.


sobota, 4 listopada 2017

Tabbouleh

Kuskus to jedna z moich ulubionych kasza. Delikatna, idealna do dań słodkich i wytrawnych. Szybka w przygotowaniu. Jeśli kuskus, to koniecznie trzeba wspomnieć o popularnej sałatce tabbouleh. Orzeźwiająca, doskonale komponuje się z mięsnymi daniami, a latem to najlepszy posiłek! Dzisiaj właśnie przygotowałam taką sałatkę na obiad, bogactwo witamin, samo zdrowie!




piątek, 3 listopada 2017

Kuskus


Kasza kuskus to jedna z najpopularniejszych kasz na świecie. Uniwersalna, delikatna, idealnie pasuje do dań na słodko i na słono. Uwielbiam jej smak w połączeniu z suszonymi pomidorami czy pieczonymi warzywami. Specjalnie dla Was przygotowałam zestawienie najlepszych przepisów z kuskusem, które znajdują się na blogu. Zachęcam do wspólnego gotowania już teraz!



czwartek, 2 listopada 2017

Sałatka z kapusty pekińskiej z kukurydzą

Jesień na talerzu może być kolorowa.  Dzisiaj bardzo prosta, ale i syta sałatka z samych warzyw. Kapusta pekińska z kukurydzą, pomidorem, paprykę i ogórkiem zielonym to całkiem dobry pomysł na śniadanie, doskonały dodatek do dań mięsnych lub propozycja na szybki lunch, który można przygotować w domu. Koniecznie spora ilość posiekanej natki z pietruszki, bogactwo witaminy C, która przyda się właśnie teraz, w okresie przeziębień. Jako dressing proste połączenie oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek z solą i pieprzem. Nic więcej nie potrzeba, sałatka jest pyszna! 



środa, 1 listopada 2017

Pieczona owsianka

Pieczona owsianka lub ciasto owsiane to jeden z najlepszych pomysłów na śniadanie czy zdrowe desery. Zachęcam do przygotowania moich przepisów, naprawdę warto! Moim faworytem jest owsianka pieczona z gruszką!


Pieczona owsianka z gruszką

Pieczona owsianka po raz kolejny gościła u mnie na śniadanie. Tym razem postanowiłam dodać gruszkę i z niecierpliwością czekałam na efekt końcowy. Uwierzcie mi, zaskoczył mnie bardzo pozytywnie! Pieczona owsianka, a w sumie ciasto owsiane z gruszkami to coś przepysznego, trudno opisać to prostymi słowami! Na ciepło jest doskonała, polana miodem zasługuje na miano śniadania roku! Miękka gruszka, chrupiące z wierzchu i miękkie w środku ciasto owsiane. Nie zapomnijcie, aby użyć najlepszych składników, jajka mają tutaj znaczenie. Moja owsianka pieczona była z jajkiem prosto ze wsi, dzięki temu uzyskałam piękny kolor śniadania! 

To nie pierwsza owsianka pieczona z owocami, sprawdźcie inne przepisy:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...