Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 14 września 2016

Włoska kawa Lavazza - ponad 100 lat rodzinnej tradycji

Włoska kawa Lavazza na całym świecie postrzegana jest jako produkt luksusowy. Miłośnicy kawy nie bez powodu bardzo często sięgają właśnie po nią. I nic dziwnego ponad stuletnia tradycja firmy zaowocowała stworzeniem produktu na naprawdę wysokim poziomie. 

Zapewne mało kto pamięta, że nazwa Lavazza nie jest wytworem zdolnych marketingowców, ale pochodzi od nazwiska Luigiego Lavazzy. W 1885 roku młody, pełen pomysłów Włoch postanowił osiąść w Turynie, mieście, które jak mniemał, zapewni mu lepsze życie. Imał się różnych zajęć, by nabywać nowe umiejętności. Został sklepikarzem, a w swoim sklepie oferował towary własnej produkcji. Było tam przysłowiowe mydło i powidło, a dokładniej między innymi właśnie mydło, oliwa, alkohol, kawa, przyprawy... Ostatecznie Luigi zadecydował, że będzie zajmował się tylko kawą. Dziś możemy tylko zgadywać, czy w innej dziedzinie Lavazza odniósłby podobny sukces. 




Już na początku XX w. kawy Luigiego Lavazzy znacząco wyróżniały się spośród wszystkich dostępnych na rynku. Powód? Były to pierwsze, eksperymentalne mieszanki kaw, których smak bił na głowę konkurencję. Klienci docenili kreatywność Luigiego i chętnie kupowali u niego kawę. Efektem był tak szybki rozwój firmy, że mały sklepik stał się za mały i pan Lavazza zmuszony był przenieść się do większego lokalu. Do dziś, czyli ponad sto lat, przy Via San Tomasso 10 w Turynie mieści się lokal należący do firmy Lavazza. 

Po wojnie tradycje Luigiego kontynuowali synowie Mario i Beppe. W tym trudnym okresie postawili na gruntowne zmiany, postarali się o nowe logo i wzory opakowań, by ich kawa była jeszcze bardziej rozpoznawalna dla klientów. Już dziesięć lat po wojnie Lavazza była największą włoską palarnią kawy, produkowano jej nawet 40 ton dziennie. 

Lata siedemdziesiąte i kryzys to dla braci Lavazza żyła złota. By przetrwać na rynku, zdecydowali się na eksport. Aż trudno uwierzyć, że tak dobra kawa do tej pory była dostępna jedynie we Włoszech. Nowy produkt szybko zyskał uznanie na całym świecie, efektem tego był nie tylko wzrost produkcji i eksportu, ale i oddziały Lavazza w krajach zarówno starego, jak i nowego kontynentu. 

Chociaż jeszcze przed wojną Luigi Lavazza przekształcił swoją palarnię w spółkę akcyjną, to nadal jest to firma rodzinna, w której stawia się przede wszystkim na jakość, nigdy na ilość. Zapewne dlatego kawa lavazza cieszy się w pełni zasłużoną sławą w ponad stu krajach. 

Dziś Lavazza to nie tylko kawa, ale również najwyższej jakości ekspresy, szklanki, filiżanki, a także dodatki do kawy, między innymi cukier trzcinowy, syropy do kawy i czekolada.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz