Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 30 maja 2017

Koktajl bananowo-jeżynowy

Pomysłów na koktajle mi nie brakuje. Dzisiaj przedstawiam mój kolejny przepis na rewelacyjny koktajl z bananem, jeżynami, pomarańczą i mleczkiem kokosowym! Zimny, bardzo orzeźwiający, bardzo smaczny. Schłodzi każdego w ten upalny dzień. Koniecznie zapiszcie sobie ten przepis! Takie śniadanie to najlepszy pomysł na wiosenne poranki. Wystarczy koktajl przelać do butelki lub słoiczka i zabrać ze sobą. Dzieci pokochają ten smak - pamiętajcie, już pojutrze Dzień Dziecka!


poniedziałek, 29 maja 2017

Koktajl bananowy z mleczkiem kokosowym

Czym schładzacie się w upalne dni? U mnie numerem jeden są koktajle, oczywiście domowej roboty. Dzisiaj postawiłam na egzotykę, mleczko kokosowe, banan i pomarańcza. Zachęcam do wspólnego miksowania,  z każdym dniem będzie przybywać nowych przepisów, bo uważam, że to najlepszy pomysł na śniadanie w upalny dzień. Na zdrowie!


Koktajl jeżynowy na mleczku kokosowym

Gęsty koktajl jeżynowy, przygotowany na mleczku kokosowym zdecydowanie umilił mi dzisiejsze przedpołudnie. Skorzystałam z zapasów, które miałam, a pomysł już sam przyszedł do głowy. Taki koktajl można zamrozić i powstaną najlepsze, domowe, orzeźwiajace lody kokosowe z jeżynami. Nie jadłam jeszcze takich w lodziarniach, ale już wiem, że jest to hit tego sezonu! Nie spodziewałam się, że mleczko kokosowe tak idealnie połączy się smakowo z jeżynami, które zwykle miksuje z maślanką czy jogurtem naturalnym, zdecydowanie polecam na najbliższe upalne dni.


niedziela, 28 maja 2017

Kisiel jeżynowy

W oczekiwaniu na tańsze, polskie truskawki, robię miejsce w zamrażarce. Zobaczcie co znalazłam! Jeżyny, zebrane w zeszłym roku, piękne, pachnące, słodziutkie. W niedzielę deser musi być, tak więc zrobiłam łatwy i bardzo smaczny kisiel z tych owoców. Kilka chwil i gotowe! Sam w sobie jest naprawdę dobry! Można podać z bitą śmietaną lub gęstym jogurtem, jak kto woli! Idzie lato, domowe kisiele to jest zawsze dobry pomysł!


piątek, 26 maja 2017

Podpłomyki z koperkiem

Podpłomyki zna niemal każdy. Dzisiaj przygotowałam takie z dodatkiem posiekanego koperku. Do szczęścia brakowało jedynie masła, które można rozsmarować na gorącym podpłomyku. Same z dodatkiem koperku są naprawdę smaczne. Można i przygotować masłe koperkowe, które podajemy z podpłomykami, palce lizać!


Polecam inne przepisy na podpłomyki:




Sałatka z ogórka zielonego z koperkiem

Sałatka z ogórków smakuje wyjątkowo, niemal jako ogórki małosolne. Wystarczy pokroić na cienkie półplasterki ogórka zielonego, połączyć z posiekanym koperkiem i solą. Odstawić na kilka minut i gotowe. Sałatka z ogórków pasuje do dań z grilla, ale i klsycznych dań obiadowych jk np. młode ziemniaczki z kotletem mielonym.

środa, 24 maja 2017

Młoda kapusta na gęsto z koperkiem

Trudno wyobrazić sobie wiosenne obiady bez młodej kapusty z koperkiem podanej z nowymi ziemniaczkami. Przygotowałam tradycyjną wersję, czyli z koperkiem, zasmażką i cebulką. Do takiego duetu pasują np. kotlety mielone, schabowy czy jajko sadzone. Pomysłów jest wiele, dzisiaj więc podzielę się przepisem na młodą kapustę na gęsto. Jest pyszna! 


Sałatka z czerwonej fasoli z ogórkiem zielonym i pomidorem

Wiosna i latem częściej jem na śniadanie kolorowe sałatki. Są pożywne i bardzo smaczne. Dzisiaj wybrałam jako główny składnik czerwoną fasolę, którą połączyłam z pomidorem, zielony ogórkiem, koperkiem i czerwoną cebulą. Nie zabrakło także dymki. Bardzo syta sałatka jest idealna na rozpoczęcie dnia. Świetna alternatywa nudnych kanapek, dobry pomysł na lunch box do pracy. 


wtorek, 23 maja 2017

Catering dietetyczny - jak dobrać kaloryczność zamawiając dietę?

Kaloryczność diety jest kluczowym aspektem, umożliwiającym zbilansowanie zdrowego, korzystnego i skutecznego sposobu odżywiania – określenie ilości spożywanych kalorii oraz skonkretyzowanie niezbędnych do wprowadzenia zmian może okazać się trudnym wyzwaniem. Warto wobec tego zastanowić się, w jaki sposób ustalić optymalną podaż kalorii oraz jakie czynniki są istotne w jej zdiagnozowaniu?




Indywidualne zapotrzebowanie kaloryczne – co uwzględnia wiarygodna diagnoza?

Weryfikacja osobistych potrzeb kalorycznych jest niezbędna do zoptymalizowania codziennej diety – bezzasadne okazuje się bowiem wdrażanie diet, uwzględniających ogólne graniczne pułapy kalorii, bez uprzedniego określenia zapotrzebowania własnego ciała. Sposób odżywiania powinien więc być w najwyższym stopniu zindywidualizowany, nie tylko pod względem preferowanej zawartości posiłków, lecz również ich adekwatności do konkretnych potrzeb danego organizmu. Przykładowo, catering dietetyczny z Wrocławia Dietykieta - http://dietykieta.pl oferuje catering w kaloryczności od 1300 do 3100 kcal. To przykład cateringu dietetycznego, który oferuje szeroką gamę kaloryczności w swoich dietach. Catering powinien być dobrany odpowiednio do potrzeb naszego organizmu. Dodatkowo można zamówić powiększenie kaloryczność do konkretnych posiłków. Złe dobranie kaloryczności w cateringu dietetycznym może skutkować: niedojadaniem, przejadaniem się, złym snem. Aby jednak wybrać dobrą kaloryczność, należy zdiagnozować podstawowe rzeczy.

Diagnoza potrzeb kalorycznych powinna więc zawierać określenie:

  • wagi i wysokości danej osoby, czyli jej parametrów fizycznych
  • współczynnika podstawowej przemiany materii, czyli ilości kalorii spalanych bez względu na rodzaj podejmowanych aktywności – niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu
  • współczynnika korelacji podstawowej oraz ponadpodstawowej przemiany materii, określanej jako całkowita przemiana materii, która jest specyficzna i odmienna dla każdego organizmu i wynika z różnorodnego stopnia aktywności i czynności wykonywanych codziennie lub okazjonalnie

Określenie korzystnego i prawidłowego pułapu kalorycznego okazuje się więc skomplikowanym zadaniem, jednak podobne skonkretyzowanie potrzeb organizmu staje się niezbędne do skomponowania skutecznej i zdrowej diety. Warto również pamiętać, że wymagania kaloryczne są zmienne i mogą różnić się między sobą u danej osoby, gdyż aktywność fizyczna nie jest idealnie identyczna każdego dnia.

Sposoby ułatwiające optymalizację kaloryczną codziennej diety

W celu dostosowania sposobu odżywiania do kalorycznych wytycznych, warto posłużyć się gotowymi programami, nazywanymi kalkulatorami kalorii, które w oparciu o wprowadzone dane, automatycznie ustalają wymaganą do spożycia ilość kalorii. Alternatywą dla tego rozwiązania jest skorzystanie z usług profesjonalnego doradcy żywieniowego lub zamówienie cateringu dietetycznego, w ramach którego można uzyskać poradę dietetyczną.

Usługi dowozu żywności pod wskazany adres stają się coraz bardziej popularne, a rosnące zapotrzebowanie na nie sprawia, że są one stale rozbudowywane i udoskonalane. Aktualnie można skorzystać z opcji dostawy posiłków, których kaloryczność zostaje profesjonalnie i skrupulatnie wyliczona. W ramach cateringowej porady dietetycznej możliwe jest zweryfikowanie niezbędnej podaży kalorycznej, dzięki czemu każdy zyskuje pewność zasadności wdrażanej diety. Optymalna ilość spożywanych kalorii, w realnie zdrowych i zbilansowanych posiłkach stanowi klucz do sukcesu dietetycznego – sprzyja nie tylko w procesie odchudzania, lecz również w codziennej chęci zachowania zdrowia, kondycji i motywacji do działania.

42 przepisy z nowalijkami

Specjalnie dla Was wybrałam najlepsze przepisy z nowalijkami, które znajdziecie na blogu. Chrupiące rozdkiewki, świeża sałata i młoda kapusta, szczypiorek, pomidorki, to tylko z ulubionych nowlaijek. Nie zabrakło przepisów z ogórkami zielonymi, są i małosolne, moje ulubione. Zapraszam do wiosennego gotowania! Które przepisy zrobicie w pierwszej kolejności?


poniedziałek, 22 maja 2017

Zupa z botwinki

Ogłaszam, że właśnie zjadłam pierwszą zupę z botwinki w tym sezonie. Jak smakowała? Delikatna, młode buraczki moje ulubione, miękkie i smakują wiosną. Zachęcam Was do zrobienia tej zupy w najbliższych dniach. Już z pewnością będzie gościć od teraz w u mnie przynajmniej raz w tygodniu. Czekam oczywiście na truskawki, aż ceny spadną i wybieram się z koszykami po te moje ukochane owoce. 


wtorek, 16 maja 2017

Sałatka z burakiem i kremem balsamicznym

Buraki uwielbiam, o tym już wiele razy wspomniałam. Dzisiaj powstała kolejna, bardzo szybka sałatka, tym razem połączyłam sałatę lodową, soczewicę i krem balsamiczny z burakiem. Bardzo fajna propozycja, idealny dodatek do mięsa z grilla. Sałatka została przygotowana z "resztek", które znalazłam w lodówce, ale efekt bardzo mi się podoba. Możecie dodać ulubione sery, tutaj sprawdzi się mozzarella, ricotta lub kremowy serek z dodatkami. Całość można oprószyć prażonymi orzechami.


Porady dla początkującego winiarza

Wszyscy znawcy i smakosze win zgodni są co do tego, że dobre domowe wino jest zdecydowanie lepsze niż takie kupione w sklepie. Ale wino trzeba umieć zrobić. Praktyka czyni mistrza i nie jest to czynność, której nie można się nauczyć, dlatego też warto próbować, by zapełnić swoją domową piwniczkę własnymi winiarskimi wyrobami.

Mimo że produkcja wina w domu jest czasochłonna, to nie powinna stanowić problemu nawet dla początkującego winiarza. Poniżej kilka rad na temat tego jak zabrać się za domowy wyrób wina, jakich produktów używać i z jakiego sprzętu korzystać.


poniedziałek, 15 maja 2017

Sałatka z burakiem i soczewicą

Miseczka, którą dostałam kilka lat temu w prezencie i przyleciała do mnie prosto z Maroka, nareszcie doczekała się pierwszej sesji kulinarnej. Kocham to co robię, a jeśli mam do dyspozycji tak piękne przedmioty, nawet zwyczajne przepisy stają się prawdziwymi perełkami w ręcznie zdobionych miseczkach. 

Dzisiejsza sałatka jest naprawdę przepyszna i zdrowa. Tak naprawdę powstała wtedy, kiedy miałam ochotę na coś słodkiego. Rozsądek tym razem podpowiedział mi, żeby sięgnąć nie po słodycze, których zresztą nie mam w domu, a po buraka i soczewicę. Znacie to połączenie? Śmiało przyznam, że soczewica zastępuje mi mięso. Bogata w białko i błonnik, z burakiem stworzyła duet doskonały. Sprawdźcie sami!

Co zrobić z płatków owsianych?

W ostatnim czasie na blogu pojawiło się sporo przepisów z wykorzystaniem płatków owsianych. Przepisy cieszą się ogromną popularnością. Postanowiłam przygotować dla Was zbiór przepisów owsianych w jednym miejscu, będzie wygodniej. Pamiętajcie, że płatki owsiane to nie tylko owsianka na wodzie, czy maseczka z jogurtem :) pomysłów i możliwości jest mnóstwo. Do tego płatki owsiane są bardzo zdrowe, tym bardziej zachęcam do włączenia do codziennego menu tego składnika.

niedziela, 14 maja 2017

Sałatka z mozzarellą i pomidorkami koktajlowymi

Nareszcie mamy prawdziwą wiosnę! Słonecznie, ciepło, a na talerzu pojawia się coraz więcej kolorów! W ciepłe dni spokojnie można zjeść obiad na balkonie czy tarasie, ważne, aby pod gołym niebem, na świeżym powietrzu. Proste znaczy najlepsze. Dzisiejsze składniki dobrze znacie, a połączenie mozzarelli i pomidorków jest klasyczne i sprawdzone. 


czwartek, 11 maja 2017

Sałatka z komosą ryżową, kapustą pekińską i pomidorkami koktajlowym

Gdy tylko robi się cieplej na dworze, przygotowuje kolorowe sałatki, które z powodzeniem można podać na obiad. Są bardzo syte, zdrowe i zawsze kolorowe. Dzisiaj znalazłam w szafce resztę komosy ryżowej, która znana jest także pod nazwą quinoa. 

Pierwszy raz jadłam taką komosę ryżową w Brukseli, w śródziemnomorskiej restauracji Colmar kilka dobrych lat temu. Dzisiaj przedstawiam mój przepis, z wykorzystaniem pysznych warzyw takich jak czerwona cebula, kapusta pekińska, pomidorki cherry i pełna witaminy C natka pietruszki. Sama quinoa ma lekko orzechowy smak, więc spokojnie można przygotować z jej wykorzystaniem wiele różnych kompozycji smakowych. Pamiętajcie o zasadach gotowania, na 1 porcję komosy ryżowej 2 porcje wody.


środa, 10 maja 2017

Sałatka ziemniaczana z kapustą pekińską i pomidorkami

Prosta sałatka z ziemniaków zawsze cieszy się dużym powodzeniem. Jeśli przygotowana jest z ziemniaków malutkich, ugotowanych w mundurkach z kolorowymi warzywami, nie ma nic lepszego! Taka sałatka to świetny pomysł na dodatek do mięsnego dania, a latem może spokojnie pełnić rolę dania głównego. Jest chrupiąca, soczysta, pełna barw i zdrowa. Nic mi więcej nie potrzeba, no może lampkę dobrego wina, pasującego do mojej kompozycji!


wtorek, 9 maja 2017

Sałatka z japońskim makaronem, cukinią i marchewką

Maj to jeden z najpiękniejszych miesięcy w roku. Kojarzy się nie tylko z Maturami. To czas rowerowych wycieczek, długich spacerów w blasku słońca i pikników w miejskich parkach lub nad wodą. Maj to czas, kiedy powoli odliczamy dni do upragnionych wakacji, do lata, na które czekamy przez cały rok.

O czym nie można zapomnieć wybierając się na piknik? Z pewnością o koszu, do którego spakujemy przygotowane wcześniej przekąski. Pomysłów na piknikowe menu jest sporo, od lemoniad, koktajli po jedzenie typu finger food. Moim tegorocznym hitem w menu są dania orientalne, które możemy jeść pałeczkami.

Kuchnia azjatycka znana mi jest od wielu lat. Historia sięga mojego pierwszego wyjazdu do Warszawy, dokładnie było to 10 lat temu. Pod okiem znanych Szefów Kuchni szkoliłam się jako amatorka w ramach Szkoły Gotowania Kuchnia Japońska. Rolowałam najlepsze sushi w mieście z doskonałej jakości składników, piłam Sake z pasjonatami gotowania takimi jak ja, smażyłam warzywa w tempurze i gotowałam najlepsze azjatyckie zupy. Nie zabrakło deserów. To była prawdziwa, weekendowa przygoda.

Dzisiaj przedstawię bardzo prosty przepis, który inspirowany jest kuchnią azjatycką. Podstawą mojego przepisu jest produkt, dostępny na polskim rynku - Japońskie danie instant OYAKATA, które można przygotować w specjalnie zaprojektowanym kubku. Do mojego przepisu wybrałam kubek Japoński Klasyczny. To japoński makaron z sosem sojowym oraz aromatycznymi przyprawami takimi jak: imbir, goździki i cynamon.




Sałatka z burakiem i serkiem wiejskim

Bardzo lubię ugotowane w całości buraki. Idealne do jedzenia od tak, ale i w sałatkach czy na kanapkach są wyśmienite. Z surowych buraków lubię miksować koktajle, mają niepowtarzalny smak, a taki koktajl z burakiem i truskawkami to prawdziwy hit! Buraka ugotowanego połączyłam z serkiem wiejskim i posiekaną natką z pietruszki. Bardzo prosta sałatka, którą zjadłam z przyjemnością na pierwsze śniadanie. Z czym warto łączyć takie ugotowane buraki? Z pomarańczą, z suszonym tymiankiem, włoskimi, delikatnymi serami takimi jak mozzarella czy kremowa ricotta. Kilka lat temu jadłam przepyszną sałatkę na ciepło przygotowaną przez Jurka Sobieniaka, pamiętam, że były suszone figi, buraki ugotowane i wołowy stek.

poniedziałek, 8 maja 2017

Kanapka z serkiem wiejskim i burakiem

Wróciłam z zakupów. Pora była na przygotowanie kolacji. Zrobiłam mega pyszną kanapkę z serkiem wiejskim, z gotowanym burakiem, chipsami kukurydzianymi i kremem balsamicznym. Dla mnie niebo w gębie! To połączenie jest tak pyszne, że podaję przepis, niech idzie w świat! Posypałam buraczki suszonymi tymiankiem, mam ochotę na więcej, takie to dobre było!



Owsianka z jabłkiem

Z każdym dniem przybywa nowych przepisów z płatkami owsianymi bardzo je lubię i mam nadzieję, że Wy także. Dzisiaj przedstawiam kolejny przepis na płatki owsiane, z których zrobiłam owsiankę z jabłkiem. Bardzo proste, orzeźwiające, owocowe śniadanie na początek tygodnia. Całość posypałam cukrem kokosowym, można oczywiście użyć np. mielonego cynamonu, który jabłko bardzo lubi. Staram się planować śniadania dzień wcześnie, zdecydowanie ułatwia to codzienne przygotowanie tego najważniejszego posiłku!



niedziela, 7 maja 2017

Zapiekany kogel mogel

Nie czekajcie do lata, zróbcie ten deser już dzisiaj! Kogel mogel jest pyszny, ale wersja na ciepło jest jeszcze lepsza. Od czasu do czasu można zafundować sobie taki deser, latem zapiec z kolorowymi owocami. Rewelacyjny deser, jeśli mamy ochotę na coś słodkiego.




Ciasto owsiane

Bardzo pożywne ciasto można przygotować w kwadrans,. Tak, to możliwe, zwłaszcza, że zrobimy je z prostych składników, które zwykle mamy w domu. Ciasto owsiane, bo o nim mowa, przygotowałam i pierwszy kawałek zjadłam jeszcze gorący. Wierzch, przed pieczeniem posypałam popularnym i zdrowym zamiennikiem tradycyjnego cukru - cukrem kokosowym, który utworzył na wierzchu ładną skorupkę i ten apetyczny kolor! To moje pierwsze takie ciasto owsiane, warto skusić się na wersję z mąki pełnoziarnistej i dodać garść ulubionych bakalii. Myślę, że np. z bananami będzie smakowało genialnie!


sobota, 6 maja 2017

Zupa pomidorowa

Ostatnio na blogu często wracam do smaków z PRL-u. Była już mizeria, kotlety mielone, naleśniki w wielu wersjach, a dzisiaj pora na zupę pomidorową. Najchętniej jem pomidorówkę z makaronem, ale czasami i z ryżem. To jedna z najpopularniejszych zup. Latem warto przygotować taką zupę ze świeżych pomidorów. 


piątek, 5 maja 2017

Kotlety mielone

Klasyk nad klasykami, kotlety mielone. Znacznie bardziej smakują mi z mizerią czy z buraczkami niż schabowy. Do tego ziemniaczki, najlepiej z koperkiem i mamy pyszny obiad! Do kotletów mielonych można dodać również ulubione warzywa jak cukinia, brokuły, kukurydza itp. Zamiast bułki tartej na panierkę można wykorzystać np. płatki owsiane, a kotlety, aby były bardziej fit, upiec w piekarniku. Ja jednak preferuję ich podstawową wersję i taką właśnie dzisiaj Wam przedstawię. 

czwartek, 4 maja 2017

Mizeria

Nie wyobrażam sobie wiosny bez obiadów z mizerią. Bardzo szybka w przygotowaniu, najsmaczniejsza jako dodatek do kotlecików mielonych. Wspomnienie smaków z dzieciństwa. Praktycznie mizerię można przygotować ścierając obrane ogórki na tarce na dużych oczkach lub pokroić warzywo na plasterki. Każda opcja jest dobra i smaczna. Lubię mizerię bez koperku, ale z niewielką ilością cukru. Zawsze wcześniej ogórki posypuję solą, aby puściły nadmiar wody. Dopiero wtedy dodaję śmietanę. Wersja fit to zamiast śmietany dobrej jakości jogurt naturalny.


środa, 3 maja 2017

Warzywa smażone na oleju rzepakowym

Z pozostałych w lodówce warzyw można przygotować przepyszne danie. Nie musi to być koniecznie zupa. Warto zrobić szybkie danie z ziołami.  Oczywiście takie smażone warzywa mogą być podstawą kremowej zupy, wystarczy dodać bulion i całość zmiksować. 

Przygotowałam smaczne i naprawdę proste danie. To smażone na oleju rzepakowym warzywa takie jak ziemniaki, marchewka, cukinia z czosnkiem i pozostała kapusta włoska oraz cebula. Dodatek tymianku suszonego świetnie pasuje zwłaszcza do marchewki i ziemniaków, a słodka papryka dodaje koloru całemu daniu, podobnie olej rzepakowy, który ma złoty kolor. Koniecznie wypróbujcie, bo szkoda, aby warzywa zmarnowały się! To doskonały dodatek do dań mięsnych, także tych z grilla.



Owsianka kawowa z dżemem wiśniowym

Staram się urozmaicać codzienne śniadania. Ostatnio moją miłością jest owsianka kawowa. Jadłam już wersję solo, dzisiaj pora na dodatek w postaci pysznego dżemu wiśniowego, oczywiście najlepiej jeśli jest domowej roboty. Jeśli nie mamy takiego, wybierajmy niskosłodzony. To bardzo syte śniadanie, z dodatkiem kawy, mleka i płatków owsianych, które znajdziemy w każdym sklepie. Moim celem jest przekonanie Was, że owsianki nie są nudne, a mogą być pyszne i rozmaite! Czekając na cieplejsze dni i na pierwsze soczyste owoce, zachęcam do kawowej owsianki z dżemem z wiśni.



wtorek, 2 maja 2017

Ser do naleśników

Jeśli chodzi o naleśniki na słodko, najbardziej lubię takie z serem twarogowym. Najlepiej na zimno. Pamiętam, że w dzieciństwie mama robiła naleśniki z twarogiem i rodzynkami. Dzisiaj przedstawiam mój przepis na szybki i kremowy, idealny twarożek do naleśników. Jego podstawą poza serem jest mleko, tutaj można użyć zamiennie jogurtu naturalnego lub śmietany. Do smaku dodaję nieco cukru lub miodu. Delikatnie i długo mieszam całość, aż serek nabierze prawdziwie kremowej konsystencji. Tylko wtedy będzie się doskonale rozsmarowywać na naleśnikach. Taki ser można także podać na kanapkach, smakuje wybornie. Moja babcia do kanapek mieszała ser twarogowy z żółtkiem, smak pamiętam po dziś dzień!


Pełnoziarniste spaghetti z cukinią i szpinakiem

Bardzo prosty i szybki w przygotowaniu obiad. Przepis ten przyda się zwłaszcza w tygodniu, kiedy nie mamy zbyt wiele czasu na gotowanie, a mamy ochotę na makaron z pysznymi warzywami. Do dzisiejszego dania wybrałam makaron spaghetti, pełnoziarnisty i bardzo smaczny. Dodatkami do pasty są chrupiąca cukinią i młody szpinak zwany także baby. Jest i czosnek oraz olej rzepakowy. Prosto, smacznie i po włosku, bo tak najbardziej lubię jeść makrony! Wisienką na torcie będzie dodanie startego grana padano lub parmezanu! Zapraszam na włoską ucztę w jakże deszczową weekend majowy.